Regulamin

Regulamin forum ProjektSpark.pl

 

I. Zasady ogólne:

  • Za złamanie danego punktu regulaminu zostaniesz ukarany ostrzeżeniem lub banem.
  • Pisanie o tematach rasistowskich / pornograficznych jest ZABRONIONE.
  • Obowiązuje zakaz zamieszczania treści, o których autor wie, że są nieprawdziwe i/lub zniesławiające, nienawistne, obsceniczne, pornograficzne lub niezgodne z prawem.
  • Nie obrażamy się nawzajem.
  • Osoby posiadające kilka kont (tzw. multikonta) mogą zostać ukarane banem na adres IP (zwłaszcza jak same sobie odpowiadają lub dodają reputację).
    • Jeśli posiadasz rodzeństwo, innych domowników, którzy chcą mieć niezależnie swoje konto, a korzystacie z jednego komputera - Koniecznie powiadom o tym administrację. Żadne tłumaczenie się po banie nie będzie brane pod uwagę!
  • Nick użytkownika nie może posiadać adresów do stron (nie tyczy się firm).
  • Profil użytkownika (strona "O mnie" itd) ma być jego profilem, a nie reklamą (jakiegoś forum, serwera) lub czymś innym nie na temat.
  • Zakaz podawania adresów stron w polu "Lokalizacja" itp.
  • Podawanie adresów IP do serwerów innych niż nasze jest kategorycznie zabronione poza działem do tego wyznaczonym. Tyczy się to również co do profili użytkowników.
  • Nie wolno reklamować, rozpowszechniać, spamować adresami do stron, forów o tej samej lub podobnej tematyce w formie tematów, postów, profilu.
  • Kolor czerwony w postach może używać tylko i wyłącznie Administracja. (Administrator, Junior Admin, Admin Forum)
  • Dla bezpieczeństwa Sparka, zabronione jest posiadanie jakiejkolwiek rangi powyżej rangi Admin na innych sieciach.

II.Pisania tematów:

  • Tematy w dziale "Opinie o Adminach" od dnia 27 maja 2014 może zakładać tylko i wyłącznie Opiekun danego serwera, ponieważ w jego obowiązkach leży kontrola pracy swojego teamu Adminów. Każdy inny autor takich wątków będzie nagradzany ostrzeżeniem o wartości 1, a temat wyląduje w koszu.
  • Zanim założysz nowy temat skorzystaj z opcji szukaj.
  • Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie załóż nowy temat w odpowiednim dziale.
  • Nazywaj tematy zgodnie z ich treścią.
  • Staraj się opisać dokładnie swój problem, pytanie.
  • Nie dubluj swoich tematów w różnych działach.
  • Nie twórz tematów z linkami referencyjnymi, wysyłaniem zaproszeń, prośbami o kliknięcie itp.
  • Nie odkopuj starych tematów chyba, że masz do tego przesłanki typu: download nie działa, temat został skopiowany z innego serwisu.
  • Absolutny zakaz zamieszczania wszelkich wspomagaczy gry (cheatów, skryptów, etc) - w wyjątkowych okolicznościach grozi banem.
  • Nie zakładaj tematu, który ma dwa zdania na krzyż i treść "jeezzzzzdem mondry!? xoxoxo".

III. Pisząc posty:

  • Pisząc nowego posta staraj się, żeby był na temat, nie rób na siłę OFF Topic.
  • Pisząc nowego posta staraj się, żeby był czytelny, przejrzysty.
  • Pisząc nowego posta pamiętaj o ortografii, nie używaj także zbyt dużo tagów BBCode.
  • Nie wolno spamować, skutkuje to banem.
  • Jeżeli nie masz nic sensownego do dodania to nie pisz w ogóle, bo może to się dla Ciebie źle skończyć.
  • Upewnij się, że tekst/kod, który dodajesz, nie ma w sobie adresów do konkurencyjnych forów.
  • Wszelkie posty typu "za darmo tego nie dostaniesz", etc. będą kasowane, a ich autor zostanie wynagrodzony ujemnymi punktami reputacji lub ostrzeżeniem.
  • W tematach związanych z UB mogą wypowiadać się tylko autor tematu, świadkowie (którzy wniosą coś na korzyść/niekorzyść) oraz osoby odpowiedzialne za przyznawanie UB (AntiCheat, Techniczny, Administrator, Opiekun Serwera).
  • Zakazuje się wcielanie się w rolę moderatora osobom nieupoważnionym do tego.

IV. Załączniki:

  • Dodając na forum załącznik upewnij się, czy nie ma on reklam do innego serwisu.
  • Maksymalny rozmiar załącznika na forum to 4 MB, większe załączniki umieszczaj na zewnętrznych hostingach.
  • Dodając załącznik upewnij się, czy wybrane rozszerzenie jest dozwolone.
  • Jeżeli plik jest duży skompresuj go do formatu *.rar / *.zip.
  • Udostępnianie plików, które mają wirusa, kończy się banem na IP.
  • Udostępnianie plików, które mają w sobie reklamę serwerów/konkurencyjnych forów jest zabronione.

V. Reputacja:

  • Zarejestrowani użytkownicy forum mają prawo do pozytywnego oceniania postów (administracja może oceniać również negatywnie).
  • Pozytywna reputacja powinna być dana w postach, dzięki którym uzyskaliśmy pomoc, zawierających ważne informacje itp. Użytkownicy pomagający nic z tego nie mają, w ten sposób możesz ich symbolicznie nagrodzić.
  • Rozdawanie punktów reputacji za posty nie wnoszące nic do tematu, nie pomagające w żaden sposób nie jest mile widziane i, w przypadku nagminnego nadużywania tej opcji, karane.
  • Upraszanie się o punkty reputacji jest niemile widziane, a w konsekwencji może zostać nagrodzone ujemnymi punktami lub ostrzeżeniem.

VI. Raporty:

  • Aby usprawnić pracę na forum do dyspozycji użytkowników został oddany system raportów.
  • Użytkownik ma prawo zgłosić post, prywatną wiadomość, profil lub wydarzenie w kalendarzu.
  • Zgłoszeniom podlegają wszelkie treści niezgodne z regulaminem.
  • Nadmierne składanie niepoważnych raportów może prowadzić do ukarania użytkownika.

VII. Inne:

  • Absolutny zakaz kopiowania treści forum na inne serwisy o podobnej tematyce.
  • Absolutny zakaz kopiowania treści innych serwisów na forum ProjektSpark.pl (chyba, że autor wyrazi zgodę).
  • Zakładając konto na forum zezwalasz na przesyłanie reklam, ofert etc. na twoją skrzynkę e-mail.
  • ProjektSpark.pl nie jest forum zajmującym się handlem.
  • Wszelkie oferty i transakcje należy prowadzić poza forum (poprzez dowolne komunikatory).
  • Oferty mogą być składane jedynie przez legalne firmy w dziale: Domeny & Hostingi.

VIII. Shoutbox:

  • Możesz pomagać ludziom z takimi pytaniami jak: "gdzie mogę znaleźć..", kiedy mała ilość ludzi korzysta z czatu, odpowiedzieć na jakieś małe, krótkie pytania, tak by odpowiedź zawierała mało tekstu. Musimy utrzymywać porządek.
  • Nie możesz spamować, max 3 posty pod rząd. Staraj się, aby Twoje wypowiedzi wyglądały schludnie i były pisane pełnymi zdaniami. Spamowanie będzie karane warnem.
  • Jeżeli masz problem z serwerem lub z forum to napisz temat w odpowiednim dziale. SB nie służy do rozwiązywania problemów.
  • Wysyłanie linków do tematów może zakończyć się warnem +1.
  • Pełny regulamin shoutboxa można znaleźć tutaj: http://projektspark....lamin-shoutbox/

IX. Cookies:

  • Forum ProjektSpark.pl zbiera i wykorzystuje następujące dane zawarte w plikach logów: numer IP Użytkownika, nazwę hosta, dane dotyczące używanej przez Użytkownika przeglądarki, nazwę dostawcy usług internetowych, czas spędzony na forum oraz adresy stron otwieranych za pośrednictwem forum.
  • Każdy użytkownik może wyłączyć pliki cookies na stronach forum lub na stronach reklamodawców poprzez zmianę stosownych ustawień w swojej przeglądarce internetowej lub w programie typu firewall, lecz czynność ta może spowodować znaczne utrudnienia lub wręcz uniemożliwienie korzystania z naszego forum.
  • Jeżeli użytkownik korzysta z linków zamieszczonych na forum, a linki te prowadzą do stron, które wymagają podania jakichkolwiek informacji osobowych, min. hasła, numery kont bankowych, kart kredytowych czy danych osobowych, musi zachować szczególną ostrożność, ze względu na możliwość wyłudzenia powyższych informacji przez podmioty nieuprawnione. W takim przypadku Użytkownik powinien upewnić się, czy witryna posiada stosowne certyfikaty bezpieczeństwa oraz czy jest autentyczna.

X. Moderatorzy i opiekunowie działów:

  • Tematy przenosimy do archiwum najwcześniej po 2 tygodniach od jego zamknięcia.
  • Moderatorzy mają dawać przykład, w przypadku jeśli nie będą sami przestrzegać regulaminu, ich funkcja będzie zawieszana.

 

XI. WAŻNE:

  • Wszystkie treści zamieszczone przez użytkowników tj. tematy, posty, załączniki itd stanowią integralną częścią forum i użytkownik nie może żądać ich usunięcia w przypadku zbanowania lub innych podobnych sytuacji.
  • Nie usuwamy kont użytkowników na ich prośbę, konta można "porzucić". Nieużywane konta są usuwane przy czyszczeniu forum przez Administrację.
  • Administracja zastrzega sobie prawa do ukarania użytkowników w konkretnych przypadkach, wyżej nie wymienionych, a szkodzącym opinii i społeczności sieci.

XII. Podania:

  • Zabronione jest pisanie postów typu "Dziękuje za opinię" w swoim podaniu
  • Kategoryczny zakaz rozwiązywania sporów w podaniach. Każda taka sytuacja będzie nagradzana warnem - od tego do Waszej dyspozycji oddane jest PW.
  • Zakaz obrażania składającego podanie w postach pod podaniem.
  • Zakaz pisania w podaniach powodów typu "UP, wszystko jest na górze itd.". Jeżeli nie masz własnego zdania - nie wypowiadaj się w tych tematach.
  • Zakaz wypowiadania się w swoim podaniu
  • Uzasadnij swoją decyzję - jesteś za, czy przeciw, podaj konkretne powody
  • *Zakaz wypowiedzi typu "neutral", jesteś za bądź przeciw wtedy pisz. Jeśli nie masz zdania nie pisz w ogóle.
  • Nie uzasadniamy swoich decyzji na tak, sugerując się jedynie tym, że składający podanie spełnia wymagania
    (Wymóg jest wymogiem, nie można za to kogoś oceniać na plus, napiszmy o kimś coś więcej.

XIII. Bany:

  • W przypadku otrzymania screen'ów kontrolnych zbanowany jest zobowiązany wrzucić je w ciągu 24h od momentu otrzymania bana (jeśli tego nie zrobi ss nie będą już brane pod uwagę, będzie mógł jedynie poprosić aby ktoś ocenił demko [o ile zmieści się w czasie 7 dni])
  • W przypadku napisania apelacji przez zbanowanego admin nadający karę ma 24h aby dostarczyć dowody winy poszkodowanego (o ile nie zostały zrobione ss)

 

Rejestracja na forum oznacza akceptację regulaminu.

Nieznajomość regulaminu nie zwania z przestrzegania go!